آیا گرده گل انرژی زاست


احتمالا شما هم شنیده اید که از گرده گل به عنوان یک ماده انرژی زای طبیعی یاد می شود. حتی برخی معتقدند که می توان با استفاده از شربت عسل و گرده گل، نوشابه انرژی زای طبیعی درست کرد و بدون هیچ گونه عارضه جانبی سطح انرژی بدن را افزایش داد.
بالا رفتن سطح انرژی بدن کمک می کند تا فعالیت های روزانه بهتر انجام شوند و کسالت و بی حالی روزانه به حداقل ممکن برسد. همچنین در صورتی که سطح انرژی بدن بالا باشد، کارایی فعالیت هایتان نیز افزایش پیدا می کند که منجر به رضایتمندی بیشتر خواهد شد. در نتیجه افزایش سطح انرژی یک خواسته کلی برای همه افراد است.
برای این منظور بسیاری از محصولات شیمیایی مثل مکمل ها، نوشابه های انرژی زا و... وجود دارد که می توانید به کمک آنها خیلی زود سطح انرژی خود را افزایش داده، بیشتر بیدار بمانید یا با انرژی بیشتری اقدامات خود را انجام دهید. برای مثال افرادی که ورزش حرفه ای انجام می دهند یا در زمینه بدنسازی فعالیت می کنند، از مکمل های غذایی که حاوی مواد شیمیایی هستند استفاده می کند که واقعاً هم در افزایش سطح انرژی تاثیر گذار است.
پس چرا گفته می شود به جای استفاده از این مواد انرژی زای شیمیایی به سراغ مواد انرژی زا طبیعی بروید؟ مگر اثرگذاری کافی برای افزایش سطح انرژی بدن ما ندارد؟
علت اصلی برای تاکید بر عدم استفاده از مواد شیمیایی انرژی زا، عوارض جانبی این مواد غیر طبیعی است؛ چراکه این مواد در دراز مدت یا در برخی موارد در مدت زمان کوتاه، عوارض جانبی بسیار بد و خطرناکی به همراه دارند و می تواند فرد را دچار مشکلات جدی کنند.
بسیاری از بیماری ها مثل کبد چرب و حتی سرطان از عوارض ناشی از مصرف مواد انرژی زای غیر طبیعی هستند. این که گرده گل می تواند به عنوان یک ماده طبیعی بدون عوارض جانبی، برای افزایش سطح انرژی بدن مورد استفاده قرار گیرد، یک ویژگی فوق العاده عالی است.

گرده گل سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است
علت اثرگذاری گرده گل بر روی سطح انرژی بدن، دقیقاً این است که گرده گل سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین های مورد نیاز برای حفظ سطح انرژی و بالاتر رفتن آن است. بسیاری از مواد شیمیایی انرژی زا نیز حاوی همین مواد معدنی و ویتامین ها به صورت غیرطبیعی هستند که کمک می کند تا سطح انرژی افزایش پیدا کند.
اثر گذاری مواد شیمیایی که حاوی این مواد معدنی شیمیایی هستند، بسیار سریع بوده و خیلی سریع نیز فروکش می کند. بر خلاف گرده گل که حاوی مواد معدنی و ویتامین های مختلف است اما برای رسید به سطح انرژی کتفی، مدت زمانی طوب می کشد تا انرژی به سطح بالایی برسد. البته این تفاوت هم وجود دارد که خیلی زود سطح انرژی فروکش نمی کند.
شاید جالب باشد که بدانید بسیاری دیگر از مواد طبیعی نیز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند برای افزایش سطح انرژی بدن مناسب باشند؛ اما چرا گرده گل را ماده انرژی زا می نامیم؟ علت این است که گرده گل علاوه بر این که دارای میزان بالایی از مواد معدنی و ویتامین هاست، جذب بسیار سریع و بالایی را نیز به خود اختصاص داده است.
اگر شما مقدار گرده گل مصرف کنید، میزان قابل توجهی مواد معدنی و ویتامین را وارد بدن خود می کنید. این مواد در مقایسه با دیگر مواد معدنی و ویتامین هایی که از مواد خوراکی غیر از گرده گل وارد بدن می شوند، سریعتر جذب شده و اثرات خود را بر روی بدن می گذارند. در نتیجه گرده گل از نظر جذب، در بین مواد طبیعی، یکی از بهترین ها است. البته در این زمینه نمی تواند با مواد شیمیایی رقابت کند؛ اما با توجه به اینکه هیچگونه عوارض جانبی برای بدن ندارد گزینه مناسب تری نسبت به مواد شیمیایی محسوب می شود.

نوع و زمان مصرف گرده گل برای افزایش سطح انرژی
همانطور که بیان شد گرده گل نمی تواند همانند نوشابه انرژی زا و برخی مکمل های غذایی سریع سطح انرژی شما را افزایش دهد؛ اما اگر به صورت مداوم و منظم از آن استفاده کنید، احتمالا بعد از چند دوره مصرف به طور عمومی سطح انرژی بالایی دارید.
اگر می خواهید انرژی بدن خود را افزایش دهید، به جای استفاده از مواد شیمیایی که به صورت آنی انرژی شما را افزایش می دهند و سریع نیز فروکش می کنند، می توانید از گرده گل استفاده کنید. بعد از مدت کافی به سطح انرژی بالایی می رسید و دیگر نیاز به افزایش های آنی انرژی نخواهید داشت.
بهترین زمان مصرف گرده گل برای افزایش سطح انرژی به صورت روزانه و صبح زود است. به ویژه اگر می خواهید از شربت عسل و گرده گل به عنوان نوشابه انرژی زای طبیعی استفاده کنید، می توانید آن را به صورت ناشتا مصرف کنید. با استفاده از این شربت انرژی زا، انرژی طول روز شما به خوبی تامین شده و به مرور زمان سطح انرژی کلی بدن شما را نیز افزایش می دهد.
روش مصرف گرده گل نیز بسیار ساده است. علاوه بر اضافه کردن آن به شربت عسل، میل کردن گرده گل با سالاد، اسموتی، انواع معجون ها و حتی تزئین کیک و دسر از مرسوم ترین روش هایی است که برای استفاده از گرده گل پیشنهاد می شود. اگرچه وقتی هدف شما افزایش انرژی بدن است، بهتر است حتما در کنار روش های متنوع، حتما از شربت عسل و گرده گل به صورت ناشتا نیز استفاده کنید.
تاکید می کنیم که اگر می خواهید گرده گل اثرات لازم را برای افزایش سطح داشته باشد، حتماً باید از آن به صورت مداوم و بدون وقفه استفاده کنید و حداقل چند ماه آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. در غیر این صورت نمی توانید اثرات کافی از مصرف گرده گل را حس کنید.

 

گرده گل ماده ای انرژی زاست و این انرژی زایی را از ترکیبات طبیعی درون خود دارد. با توجه به اینکه گرده گل عموما برای افراد مختلف عوارض جانبی به همراه ندارد، در نتیجه مصرف آن می تواند جایگزینی مناسب برای مصرف مواد شیمیایی مثل نوشابه های انرژی زا باشد. البته این به شرطی است که مصرف گرده گل ادامه دار یعنی چند ماهه و همچنین منظم باشد.